Hoofdpijn massage

Veel mensen lijden aan een vorm van hoofdpijn die ervoor zorgt dat men niet goed meer kan functioneren in het dagelijkse leven. Twintig procent van de Nederlanders, dat is één op vijf, heeft minimaal één dag in de week hoofdpijn.

Er zijn verschillende vormen van hoofdpijn:

– Migraine
– Spanningshoofdpijn
– Clusterhoofdpijn
– Medicatie afhankelijke hoofdpijn
– Chronische dagelijkse hoofdpijn
– Kinder migraine
– Aangezichtspijn

Hoofdpijn wordt vaak veroorzaakt door spanning in de speren. Bij hoofdpijn en stress is hoofdmassage een weldadige manier om tot rust te komen. Hoofdmassage helpt niet alleen de spieren in het hoofd te ontspannen, maar zorgt ook voor algehele ontspanning.

De Hoofdpijn Massage is een speciaal ontwikkelde massage die zorgt voor ontspanning in de betreffende spieren waardoor hoofdpijnklachten minder hevig en minder vaak zullen terugkeren of zelfs kunnen verdwijnen.

Er wordt eveneens druk uitgeoefend op speciale punten, die overeenkomen met de drukpunten van acupunctuur. Hierdoor worden de energiebanen gestimuleerd welke met deze drukpunten verbonden zijn, zodat mogelijke blokkades worden opgeheven.

Hoofdmassage helpt de spieren rondom het hoofd te ontspannen. Bovendien veroorzaakt hoofdmassage een algemeen ontspannen gevoel, waardoor de cliënt de stress kwijtraakt en ook de nek- en schouderspieren de kans krijgen om te ontspannen. Door het stimuleren van de drukpunten wordt negatieve energie uit het lichaam verwijderd, waardoor u meer ontspant en de hoofdpijn snel afneemt.