Sportmassage

sport massage Beuningen - 1_1
sportmassage 2

Sportmassage is dé manier om na inspanning het herstel van het lichaam te bevorderen, blessures te voorkomen en zo bij te dragen aan prestatieverbetering.

Tegenwoordig willen we gezonder leven en een betere verzorging van ons lichaam wordt steeds belangrijker. Ook sporten neemt daarbij een steeds grotere rol in. Zowel op recreatief als op topniveau, voor mannen en voor vrouwen, voor jong en oud, maar ook voor niet-sporters is sportief bezig zijn een aanrader.

Heeft u last van spierpijn, last van vermoeide spieren, een stijve nek, een pijnlijke rug, vaak hoofdpijn of gevoelige benen?

Een sportmassage kan dan iets voor u zijn. Een massage zorgt o.a. voor de afvoer van afvalstoffen en bespoedigt het herstel. Voor sporters kan een massage worden toegepast voor en na een wedstrijd of training. Het herstel wordt versneld, zodat u zonder spierpijn of vermoeidheid verder kunt. Ook als u geen fanatieke sporter bent, ben ik u graag van dienst. Bijvoorbeeld bij last van pijnlijke schouders, nek, rug of hoofdpijn e.d. Gun uzelf een moment voor persoonlijke aandacht van uw lichaam. Preventie is belangrijk, waardoor veel blessureleed voorkomen kan worden. Een sportmasseur kan u daarbij van dienst zijn door middel van een massage voor en/of na een activiteit. Maar ook preventief door het geven van adviezen, het uitvoeren van functietesten.

Na een goede warming-up is een pre-activiteitsmassage (vóór het sporten) een goede voorbereiding op een blessurevrije prestatie. Te intensief en te veel bewegen kan spierpijn en blessure veroorzaken. Bij onvoldoende herstel kan er dan overbelasting ontstaan, waardoor u tijdelijk of voor langere tijd niet meer verder kunt. De spieren, pezen en gewrichten hebben veel te lijden. Dat uit zich o.a. in vermoeidheid, stijfheid en pijn. Maar ook bij een eenvoudige spierpijn kan bij onvoldoende herstel een blessure ontstaan.

De sportmasseur kan met een herstel bevorderende post-activiteitsmassage (ná het sporten) ook een rol spelen in het voorkomen van een blessure. De spieren worden door middel van diverse massagetechnieken weer tot ontspanning gebracht en afvalstoffen worden hierdoor sneller afgevoerd.